1. kontrol

Standard

I morgen skal jeg til kontrol med min CPAP-maskine. Takket være et smart chipkort, kan lægen trække alle data ud om min nattefærd. Jeg regner ikke med at der en nogle problemer. Jeg sover ihvertfald dejligt med den på om natten. Jeg har masser af energi, og skal sket ikke op flere gange om natten. Jeg kan passe mit job uden at være træt inden middag. Det er det vigtigtste for mig.

Vi har alle sammen herhjemme vænnet os til masken. For mit vedkommende har det betydet, at jeg slet ikke vågner i løbet af natten, og at luften slet ikke generer mig. For mandens vekommende, er han tilbage i dobbeltsengen. I starten skulle han lige vænne sig til den brise, der står ud af masken. Men det er vist ikke noget der driller ham mere. Ungerne er ikke bange for mig når jeg har masken på. Det eneste lille problem i den retning, er at vi har bedt Tonje om at gå hen til mandens side af sengen hvis hun vågner. For jeg kan ikke svare hende med masken på. Der kommer nemlig luft ud når jeg åbner munden, og det lyder sjovt.

Det er virkelig gjort en forskel for mig :O)

One response »

  1. Jeg lider selv af søvnapnø, og var tæt på en fyreseddel før det blev opdaget!
    Det er utroligt hvor stor en forskel det kan gøre at sove med maske! (Jeg har haft min i ca. 1 år nu).

Skriv et svar

