Helt i skoven

Standard

Vi har lige fået seddel med hjem fra dagplejen. Den gør mig sq ærligt talt lidt stram i betrækket. For længe siden har vi meldt tilbage om vi skulle bruge pasning i dagene før påske. Vi har meldt at vi har brug for pasning. Vi skal begge på arbejde. Nu er der fanderme kommet seddel om at man skal selv sørge for pasning i de tre dage. Men hvis begge forældre skal arbejde, skal man kontakte kontoret, så vil de finde ud af noget. Altså vi ville da ikke melde ud at vi behøvede pasning, hvis vi var hjemme vel?? Dvs. hvis man tror at man har pasning til sit barn før påske, så kan man tro om igen. Vi betaler da trods alt for pasningen. Dog kan man få refunderet de dage, hvis man selv skaffer pasning. Hvor er jeg træt af dem, og det får de også at vide i morgen, når jeg for anden gang melder at jeg skal bruge pasning i påsken.

Det er da helt i skoven. Er der virkelig så mange forældre der ikke vil holde ferie med deres barn? Tror det næppe…

4 responses »

  1. Der ER mange forældre, der sender ungerne afsted, selv om de selv feder den på sofaen. Ihvertfald i Kbh. Oplevede det både da vi boede i det finere Vanløse og nu her i den skumle del af Brønshøj.
    Det er nemmere (for nogle) at sende lille Bimse afsted i vugger og børner, for der bliver de jo aktiveret!!
    De keeeeeder sig jo, hjemme sammen med moder og fader… eller noget!

  2. Da min datter gik i boernehave blev vi spurgt om det samme, ogsaa i god tid. Grunden var ganske enkelt at finde ud af hvor stort pasningsbehovet var i de dage for at kunne planlaegge paedagogernes afspadsering og ferie. De var helt aabne om at det var grunden og for det meste var der kun 3-4 boern ud af 40 der havde brug for pasning i de dage og de fik tilbuddet om at komme i en anden institution i de dage, hvis de ikke selv kunne finde anden loesning.

    Jeg synes ikke det var noget problem og hoerte ingen foraeldre brokke sig over det, netop fordi de meldte saa klart ud om hvad grunden var – de ville soerge for at holde ferie og afspadsering paa de tidspunkter hvor det gik ud over faerrest boern.

    Kan grunden vaere den samme her og de saa bare glemmer at fortaelle det? Jeg haaber det.

    Bortset fra det, saa er det vist 2-5% boern der sjaeldent holder ferie (saavidt jeg husker jeg har laest) og det synes jeg er skraemmende mange.

  3. Susan, desværre er dagplejen her det rene rod. Det jeg er sur over, er vi allerede een gang har skulle give besked om hvorvidt vi havde brug for pasningen i påsken. I min børnehave har vi også hængt seddel op i god tid med mulighed for afkrydsning. Det er da helt naturligt. Men vi kunne aldrig finde på at bede forældrene om selv at finde pasning til deres børn. De betaler for vores service.

  4. Nej, jeg kan godt se problemet. De boer tilbyde en eller anden loesning om det saa er et samarbejde med en vuggestue (hvis det findes i jeres omraade).

    I min datters boernehave fortalte de at de boern der skulle passes ville komme i en anden institution i de dage, og saa fandt foraeldrene selv en anden loesning for det meste 🙂

    Dagplejen fungerede upaaklageligt, men det er ogsaa 7 aar siden min datter gik i dagpleje saa meget har sikkert aendret sig, selvom jeg haaber at det stadig fungerer i hvert fald naesten lige saa godt som dengang.

Skriv et svar

