Den allerførste gang

Standard

Tonje skal cykle til spejder et godt stykke uden for byen -for første gang. Det har givet end del hovedbrud. ikke mindst fordi at hendes cykel efterhånden er blevet alt for lille. Vi er dog på jagt efter en større en. Men også tankerne omkring at skulle finde vej, selvom hun ikke er alene. De er flere piger der skal cykle sammen. Så sent som i morges havde hun forudset problemet omkring hvad hun nu skulle gøre hvis de andre ikke skulle cykle alligevel? Og hvad hvis hun ikke måtte ringe hjem fra fritteren og sige det? Jeg beroligede hende og sagde at det nok skulle gå.

Da jeg kom hjem fra arbejde, ringede jeg dog alligevel til fritteren, for at høre om der var styr på cykel feltet. Det var der heldigvis. De havde lave aftaler om hvem der skulle føre an osv. Det er jo bare herligt, og jeg er sikker på at Tonje er glad og træt når hun kommer hjem.

Jeg tør ikke tænke på lektielæsningen senere med en megatræt præ-teenanger….

Skriv et svar

