Børn og bajere i skøn forening

Standard

Det er jo skønt vejr igen i dag. Derfor pakkede jeg pigerne sammen, og iførte mig tæppe og et par bøger. Så drog vi ned på den store legeplads. Det var ganske hyggeligt. Jeg lå i græsset på et tæppe og læste lidt. Pigerne legede og havde det rigtg sjovt. Lige indtil der kom fem grandvoksne mænd med en kasse øl og slog sig ned ved siden af. Jeg blev bare så s**** sur og rejse mig og pakkede sammen. Jeg mener ikke at man skal sidde og tylle bajere på en legeplads. Slet ikke når der findes utallige andre bænke rundt omkring i kvarteret. Men jeg holdt nok klogeligt min kæft, da jeg nok ikke kunne udkonkurere fem spader rent fysisk.

Er det ikke okay at blive sur over sådan noget, eller er det fint at slå sig med med sin kasse ved siden af andre folks legende børn? De havde ligesom ikke selv nogen børn med.

2 responses »

  1. Nej, det er ikke i orden at drikke øl på en legeplads!
    Men klogt af dig at fortrække, for mon ikke de blev dummere efterhånden som kassen blev tommere? (kan man sige det? – Tommmere).

  2. Og havde de haft et barn med var det overhovedet slet ikke okay at drikke alle de øl på det tidspunkt.

    Jeg ved sgu ikke hvad det er der får folk til at slå sig ned på en legeplads med sine øller, men jeg ved at der burde være et forbudt for alkoholindtagende folk på legepladsen skilt, grr

Skriv et svar

