Nye tider

Standard

Jeg skal til lægen i morgen. Jeg har et problem. –Nemlig mig selv. Jeg er overvægtig og træt af det. Jeg kan godt tabe mig, men når jeg er godt i gang, begynder min hjerne at spille mig et puds. Alle mine tanker handler om mad. Jeg begynder så at snyde (mig selv), ved at smugspise alverdens sager. Også ting, som jeg slet ikke har lyst til at spise. Jo mere jeg taber mig, jo større bliver kroppens trang til at nå op i vægt igen. Jeg er vist der man kalder for en overspiser. For jeg mærker slet ikke efter på mig selv. Jeg ved ikke hvornår jeg har fået nok. Kun direkte fysisk lede kan stoppe mig.

Jeg vil gøre noget ved det. Jeg tror bare ikke jeg kan gøre det på egen hånd. Jeg må i gang med at behandle symptomerne. Dernæst årsagen, der skal jeg finde en god psykolog, der måske kan hjælpe mig med at finde ud af hvorfor jeg er nødt til at bedøve mig selv med mad.

 

Trin 1 er komme i behandling med Acomplia. Det er en ny slankepille. Den nedsætter lysten til mad som belønning og giver mæthedsfornemmelse. Trin 2 Jeg vil følge kostprogrammet fra DDV, men jeg vil ikke komme til deres møder. Jeg ved at de ikke kan hjælpe mig med at finde årsagen. For der er ingen individuel samtaler. Trin 3 at finde en psykolog jeg kan tale med om årsagen. Trin 4 er at begynde at motionere. Jeg vil undersøge om min læge kan udskrive motion på recept.

 

Det er et stort projekt, det ved jeg. Der er ingen resultater givet på forhånd. Jeg vil forsøge at sætte ord på mine tanker og følelser her på bloggen.

 

Du må gerne følge med, men jeg lover dig ikke nogen ”happy end”

One response »

  1. Tina, jeg ville ønske vi var lidt tættere på hinanden!! Så kunne vi (måske) støtte hinanden i det, jeg synes er en rigtig svær kamp mod kiloerne.
    Lige pt har jeg kapituleret, smidt håndklædet i ringen og må indrømme at jeg ikke slipper kiloerne uden hjælp.

    Jeg synes det er rigtig flot af dig, at du tager kampen op igen!!

    Kram

Skriv et svar

