Hvor meget bør jeg blande mig?

Standard

Datteren sidder jo i Portugal lige nu. Derfor kigger jeg forbi det forum hvor hun og mange andre piger fra hendes klasse har en profil. Da jeg kiggede i dag. Lå der en harsk besked fra en klassekammerat. Datteren er åbenbart kommet til at sætte en helt anden klassekammerat på en blokeringsliste, så nu har den førstomtalte så skrevet “Hvad fanden hun har gang i og hvad hendes problem er”! Jeg ved ikke hvor meget jeg skal blande mig, men jeg syntes bestemt ikke at der skal skives sådanne beskeder. Især ikke fra en helt trejde. Jeg er sikker på at Tonje er kommet til at blokere hende ved en fejl. Det har jeg så skrevet til den klassekammerat, som åbenbart mener at hun kan gå i kødet på min datter som hun lyster.

Men jeg ved ikke om jeg bare skulle ha´ ladet som ingenting, og så lade datteren slås med det når hun kommer hjem? Har mest lyst til at hun skal slette den profil, for der er snart ikke andet end ballade de piger imellem.

Grrr…

3 responses »

  1. Hvad med at tage kontakt til klassekammeratens mor og lave en aftale om, at I alle 4 evt. tager en snak når Tonje kommer hjem fra ferie?

    Lige så meget for at undgå at klassekammeraten mener at Tonja gemmer sig i mors skørter og får resten af klassen med på galejen.

    Jeg ved sgu heller ikke, hvad jeg synes om de der profiller … på den anden side tænker jeg, at de godt kan lære at bruge dem på en fornuftig måde – men jeg tænker, at det måske også er vigtigt at synliggøre overfor dem, at der stadig er nogle voksne, der tager et overordnet ansvar?

  2. Jeg er enig med Frederikke, men før du laver aftale med moren til den anden pige, så vend den lige med Tonje.

    Det kan jo være at det er noget hun selv kan klare med dig ved sidelinien hvis det skulle gå i hårknude. 🙂

  3. Jeg er også tilbøjelig til at give Frederikke ret – men det er meget svært ikke at blande sig når man gerne vil beskytte sit barn 🙂

    Piger kan være meget barske ved hinanden, men det er måske også en del af dét at blive voksen, at de selv finder ud af at løse deres problemer 🙂

Skriv et svar

