Fugle

Standard

Som nogen ved,  er jeg panisk angst for fugle. Da vi kom hjem fra holstebro i dag. Kunne jeg fornemme at der var noget galt i opgangen. Manden kunne også høre at der var noget. Men mente først at det var vores egen fugl der pippede. Jeg blev nede på vejen, mens han fik op og inspiserede. Rigtigt nok! Der sad en solsort foran vores dør. Så jeg skulle ikke inden for inden den var væk. Manden åbnede to store vinduer, men den dumme fugle valgte at flyve badus ind i det midterste. KLONK! Den har vist tømmermand endnu. Manden mente at den var ved at dø. Men jeg kender den slags. De komer sig, når de lige har talt stjerner et øjeblik.

Så jeg måtte tage Mathildes dyne over hovedet, så jeg ikke kunne se kræet. Jeg ved godt at jeg er dybt latterlig, men jeg kan ikke forklare hvad det er der sker med mig. Manden mente at jeg var direkte skadelig for mine børn. Men nogen ting kan jeg bare ikke styre.  Men det har uden tvivl set komisk ud.

Jeg havde selvfølgelig ret. Da manden gik ud for at tjekke op på bæstet, pippede den da igen. Han mente nu nok at den stadig var en smule skadet…. Jeg håber at den kan finde ud at tage trapperne ned igen…

Skriv et svar

