Symbiose

Standard

Mathilde gider ikke at rydde op. Hun siger det er kedeligt. Så gider jeg heller ikke at tænde for “LilleNørd”. Men vupti, så tog fanden ved hende og der belv ryddet op. Nu kører “LilleNørd” og der er tilfredshed over hele linjen. For tiden går hun meget op i om man er glad eller sur. “Jeg elsker dig” er blevet erstattet af “I love you”. Jo jo… Man er vel globaliseret.

På en eller anden måden er hun ved at gennemgå en form for symbiose med mig. Hun skal helst være lige oven på mig. Kan hun få fat i en arm eller en hånd, så er lykken gjort og hun aer og nusser alt hvad hun kan. Jeg selv prøver at finde en balance, mellem hvornår det er okay og hvornår jeg kan mærke min grænse er nået. Jeg har tænkt meget over hvad jeg kan gøre, eftersom jeg er en del af det. For er hun alene med Brian eller andre steder, er hun slet ikke sådan. Er det fordi hun er født for tidligt, og ikke har fået den første symbiose levet rigtigt ud? Jeg ved det ikke….

mathildecykel_1.jpg

4 responses »

  1. Ja o.k.
    Som sagt ved jeg ikke særligt meget om for tidligt fødte børn og måske er hendes symbiose en del af det og en del af en normal udvikling.

    Jeg har også været i en symbiose (og det måske til dels stadig) med min mor. Vores historie er så, at jeg har været alene med hende i mange år. Derudover er Gustav udsædvanlig farsyg p.t. og jeg må virkelig ikke hjælpe ham med noget som helst… med mindre far ikke er hjemme.

    Føler mig sgu lidt til overs og det hjælper ikke at sige, at jeg både har født og ammet ham ;o)

Skriv et svar

