Nytårstalen anno 2008

Standard

Det er blevet tid til at gøre status over året der gik her i huset.

Januar:

  • Vi skrev under på købsaftalen på vores hus. Det var dejligt endelig at være igang.

Febuar:

  • Jeg blev i en alder 32 år ørebarn. Det gjorde altså ganske nas, at have mellemørebetændelse.
  • Vi Var i Horsens og se Melodi Grand Prix. Det var helt fantastisk og vi skal afsted igen i 2009.
  • I vinterferien var Mathilde med i biffen for første gang. Det klarede hun i fin stil. Og Frode og alle de andre rødder er efterhånden slidt op, efter vi også anskaffende den på DVD.

Marts:

  • Pigerne og jeg tog en tur over til vores dejlige Tante Susie. Vi hyggede helt i gennem med 5 sammenbragte børn.
  • Jeg startede op på diplomudd. i kommunikation. Det var hårdt at komme i gang. Men dybt spændende.

April:

  • Var jeg til eksamen i kommunikationsteori. Jeg fik 10 og var bare superglad.
  • Jeg blev bidt af en gal strikkepind og kastede mig ud i den ene trøje efter den anden.

Maj:

  • Der blev rejst spær på vores hus. En milepæl af de store, når man bygger.
  • Vi var på en fantastisk smuk tur til Himmelbjerget med en af de der både, der sejler folk derud.
  • Mathilde droppede sutten for evigt.

Juni:

  • Jeg fik et nældefeberanfald, som nær havde taget livet af mig. Heldigvis mødte jeg Berit på tanken. Hun havde medicinen hjemme.
  • Vi gjorde klar til den den helt store lock out. Men det var bare røv og nøgler. Det hele blev afblæst i sidste sekund.
  • Sommerferien startede og ældste sagde farvel til sine gamle klassekamerater.

Juli:

  • Tonje fik den længe ønskede mobiltelefon i hånden.
  • Begge piger fik huller i ørerne, Mathildefor første gang. Tonje for anden gang.
  • Sommerferien blev holdt på anden sal. Med mange, mange papkasser omkring ørerne.

August:

  • Vores hus er næsten klar til indtagelse.

September:

  • Min mor kom som den store frelser og gjorde rent i vores gamle lejlighed.
  • Jeg skulle have været til forundersøgelse til en mavesæksoperation. Men blev aflyst i sidste øjeblik pga. behandlingsgarantien blev suspenderet. Nu bliver det til Marts i stedet.
  • Mathilde blev 4 år. Og er i det hele faldet godt til i sin nye børnehave.
  • Vi kom godt på plads i vores nye hus.

Oktober:

  • Tonje blev 10 år. Stort endelig at kunne fejre en rund fødselsdag.
  • Min dejlige elskede Susie kom på en lille ferie.
  • Vi fik anlagt have. Måske kommer græsset til foråret. Det er i hvertfald sået.

November:

  • Jeg fattede strikkepindende igen.
  • Min gode dejlige veninde fra Nakskov, kom på besøg med hendes søn.
  • Vi bagte pebernødder, så det stod om ørerne på os.

December:

  • Vi holdt den første jul i vores nye omgivelser.

Det var vist året i meget korte træk. En tidsrøver har fundet vej til mit univers, nemlig facebook. Jeg må erkende, at det tager meget af min nettid og gør min blog lidt ensom for tiden.

2009 bliver i mødeset med spænding og jeg glæder mig til de udfortringer, jeg må møde på min vej.

Til dig der læser dette; ønsker jeg  et godt nytår!

Skriv et svar

