Mit fødselsforløb part 1

Standard

Ej pjat, men jeg føler næsten at jeg sidder og at ved skrive en beretning  om et nyt liv. Men here it goes. Tag dig en smøg, en kop mokka, læg benene op.

Men som de fleste nok ved, stod det store slag i søndags. Jeg kunne godt mærke at jeg var lidt mere stille end jeg plejer. Tonje skrev smsér som jeg nok svarede lidt åndsfraværrende på. Hun skulle jo komme hjem samme dag, og til lejligheden var svoger og svigerinde udstyrret med fætter Ignis. Mathilde kørte vi op til kusine Freya og hendes mor og far i Herning. Hun fik sig hurtigt installeret og vi andre kunne drage vidre til eira. Vi var i god tid. Det var meget godt, for GPSen og jeg selv var ikke helt enige om ruten. Men vi kom ca. 15.40 og jeg skulle være der kl. 16.

Da vi kom, virkede der noget tomt, men det er jo klart -på en søndag. Men jeg spottede hurtigt en dame, som jeg havde skrevet lidt sammen med inde på et fedmeforum. Hun var blevet op. ved 12-tiden og sad glad og fro på sofaen i dagligstuen. Hun kunne ikke lige kende mig og spurgte om jeg var pårørende. Dertil kunne jeg sige, at jeg bare ventede på at prøve det sammen som hende. Vips, så kunne hun kende mig. Hun sagde at hun ville da ikke lægge skjul på at gjorde nas, men at hun følte sig godt tilpas nu.

Med mig selv stadig i fornægtelsesfasen (tænkte at der kunne da umuligt gøre SÅ ondt) gik jeg tilbage til venterummet og bladrede lidt i Brians SE & HØR. Så kom sygeplejersken og viste mig ind på min stue. Jeg fik en for mig selv. Totalt lækkert. Så fik jeg noget patienttøj. Altså okay… Jeg er da klar over at jeg er tyk, men det her outfit var helt enormt. Underbukserne var så store at jeg skulle holde dem oppe med et bælte. Men hun fandt et par i en lidt mere tækkelig udgave. Så de kører altså med to størrelser: Stor og større.

Jeg spørger også kækt om de er med i dagens program. Det er de mener sygeplejesken. Så jeg skal bare vente på min tur kl. 17.30 Jeg får en beroligende pille. Og bang så kommer der to læger. Det er de kunstnere der skal ommøblere min mave. Den ene er normand og jeg har fået at vide at han er svær at forstå. Men det er han nu ikke. Han spørger om jeg er motiveret for det her. Yes mester det er jeg, ellers sad jeg ikke her. Det var det eneste fornuftige jeg kunne få sagt. De spurgte om jeg havde nogle spørgsmål. Det havde jeg så ikke. Jeg fniser lidt over det hele og Brian når lige at sige at nu skal jeg ikke køre mig selv helt op.

Så kommer nakoselægen. Han spørger om dit og dat. Så letter han og siger at han kommer og henter mig om 5 min. Whoooot??? kl. var jo kun 16.30 og alle dem der skulle bede for mit liv, gik jo først i aktion kl. 17.30! Så Brian måtte lige komfirmere for mig at det altså var rigtigt nok hvad manden havde sagt.

Der går kun to½ min, så står nakoselægen iført pæn hat og alt muligt og siger at så er det nu. Puuh. Jeg går selv ind på OP stuen. Her står en dame og renser nogle enormt lange dingenoter med nåle på…. Nå, hurtigt videre. Jeg hopper op på lejet og det sødeste menneske kigger ned på mig. Jeg bliver forbundet til alt muligt maskiner og slanger. Så kommer droppet i armen og endelig en læge der ved hvordan man kringler den sag. I stedet for at forsøge alt muligt sjovt på oversiden af hånden, vægler han staks venen nede i håndleddet. Så no cry fra min side. Så kommer masken og sød dame stryger mig på kinden og pling! så sover jeg.

———- De næste to timer jeg jeg ikke redegøre for, men har modtaget nogle papirer der siger at jeg var en mønsterpatient, der opførste sig stabilt, havde pæne organer og på ingen måde havde gjort deres arbejde besværligt.————

Det næste jeg husker, er at nordmanden sagde til en eller anden, at alt var gået planmæssigt.  Forts. følger….

Skriv et svar

